Classic car week i Rättvik 2014 ♥

| Postat i: Life by Sophie
9
Hejsan, har nu haft ett litet uppehåll från bloggen då jag tyckt att det varit bäst så när jag ändå inte haft någon blogglust eller något att blogga om men ska försöka bättra mig då några sagt att jag borde uppdatera mer och även har kommenterat att jag borde blogga mer. 
 
Så nu tänkte jag blogga om Classic car week i Rättvik som var för inte så länge sedan. Varning för långt inlägg. 
I alla fall så åkte jag dit med Ellis och hennes föräldrar lördag den 26 juli, vi hade tänkt överraska våra kompisar Ida och Linnea när vi kom dit eftersom vi hade sagt att vi skulle komma på söndagen och dom kom på torsdagen. Men när vi frågade vad dom gjorde så var dom helt enkelt inte i Rättvik, utan i Vikarbyn som inte alls ligger långt ifrån Rättvik. Så då berättade vi helt enkelt att vi var där och när dom väl kom tillbaka så träffades vi.
 
Mot kvällen så drog vi upp till samhället och satte oss och kollade på bilar, sen kom det förbi tre killar i en raggarbil och vi frågade om vi fick åka med och det fick vi, men en av oss vågade inte så det blev inte av.. Men nästa gång dom kom förbi så frågade jag och Linnea om vi fick åka med och självklart så fick vi det så vi hoppade med i deras bil och åkte runt lite. Efter ett tag så smsade Ida mig och sa att dom åkte raggarbil med våra norska kompisar Tobias och Erik, så när vi kom tillbaka till samhället efter våran lilla tur med Jim och de andra två killarna, så hoppade vi in i raggarbilen med Tobias, Erik och Morten. 
 
Sedan så var vi ute lite innan vi gick hem och Ellis följde med mig och sov hos mig.
 
söndagen så klev vi upp och fixade oss, minns inte så mycket vad vi gjorde på dagen förutom att vi hängde på Sibylla och åkte raggarbil, men mot kvällen så blev jag erbjuden om att köra en Cadillac men tackade nej till. Sen när vi va inne på samhället på Statoil så träffade vi en kille som heter Oscar, minns inte om det var han eller vi som frågade om att åka med i hans bil, när vi kom ut till bilen så var den redan full men han sa att vi skulle trycka in oss ändå, så Ellis, Linnea och Ida satte sig bak medan Oscar ville att jag skulle sitta fram i hans knä, så då gjorde jag det. 
 
Vi var väl ungefär 12 stycken i bilen, när vi hade åkt ett tag så frågade Oscar om vi ville följa med på efterfest och självklart ville vi det så vi drog hem till deras husvagnar och sen så var det fest där. Blev väl lite dragen allihopa, medan Oscar och de andra va dyngraka haha, så frågade Oscar om han kunde sova hos mig och visst fick han det, så när vi drog hem så följde Oscar med mig och Ellis hem till min husvagn för att sova där.

måndagen så vaknade jag upp med Oscar och Ellis, och när Ellis hade ätit frulle så följde vi med Oscar hem och sedan gick vi hem och fixade oss och träffade Ida och Linnea. Mot kvällen så skjutsade Ida och Linneas mamma runt oss i deras raggarbil och lite senare så så åkte vi fyra dodge med Albin och Niklas. Jag drog hem till Oscar och sov med honom igen medan brudarna träffade Erik innan dom stack hem för att sova.
 
tisdagen så såsade vi mest hela dagen då jag somnade efter att ha kommit hem från Oscar. Men på kvällen så åkte vi golfbil med Emil från campingen och sen kollade vi på bilar med Albin, träffade även Tobias familj och med dom så satt vi och snackade ett litet tag. Ida och Ellis drog hem tidigt denna kväll medan jag och Linnea gick tillbaka till stan där vi hängde med Albin tills klockan var rätt tidigt på morgonen då vi gick hem. 
 
onsdagen så fyllde jag 21 och det firade vi med att jag, Ida, Linnea och Ellis drog till Leksand sommarland, hade en underbar dag med mina brudar på Leksand och när vi skulle hem så åkte vi raggarbil tillbaka till Rättvik med Ida och Linneas mamma och pappa. När vi kom hem igen så började vi fixa oss och senare mot kvällen så började vi dricka och efter det så gick vi in till samhället, åkte lite raggarbil med Linneas kompisar och även med Jim och dom.
 
Efter det hamnade vi på Sibylla där det kaosade lite, jag hade visst druckit lite för mycket och inte ätit nå på kvällen så jag spydde såklart haha, mina kompisar ringde min mamma så att hon skulle möta oss. Sedan kom Erik och ville röka med mig så tog en cigg med han och sen började vi gå hemåt för att möta min mamma haha. Men när vi kom till campingen så mådde jag ju okej igen efter att ha spytt några gånger så då gick mamma in till husvagnen och jag gick till tvrummet med Erik, Linnea och Ida där vi kollade lite på tv innan vi alla gick hem.
 
torsdagskvällen då själva cruisingdagen var så åkte vi brudar traktorflak med Oscar och hans kompisar + massa fler, det var sjukt kul tills dom stannade och inte skulle åka nå mer. Hängde lite med Oscar och Gnagarn innan Ida och Ellis gick hem och jag och Linnea stannade ute lite längre eftersom det var sista kvällen innan vi skulle hem.
Uppe i vänstra hörnet så är det jag, Oscar, Ellis och Linnea :) uppe i högra hörnet så är det jag och Oscar . På bilderna där nere så är det jag och mina girls.
Översta bilderna är ifrån Leksand sommarland. Nere i vänstra hörnet är från när vi åkte dodge med Albin och Niklas. Mittenbilden där nere är Linnea och Eriks rumpor haha. Och den högra bilden där nere i högra hörnet är Oscar. 
Erik på bilden uppe i vänstra hörnet. Tobias bil uppe i högra hörnet. Sen två bilder från flaket.
Bilden uppe i högra hörnet är när jag och Linnea åkte bil med Jim och dom, dock är det inte Jim på bilden utan Kalle. Sedan är det jag och Ida på bilderna där nere i kanterna. Och jag och Ellis på bilden där nere i mitten.
Vi har även hängt med några andra kompisar som Truls och hans lillebror Sjur, Tommen och Olle, men har inga bilder eller något sånt från det och minns tyvärr inte vilka dagar vi hängde med dom.
Det här var i alla fall den bästa veckan i Rättvik genom alla år, saknar det så sjukt mycket och vill bara spola tillbaka tiden och leva om allt. Har haft så sjukt kul så det går inte att beskriva. ♥

Anyway, just nu så är jag med bästa Roxana och vi ligger bara och chillar framför datorerna, vad vi ska hitta på ikväll vet jag faktiskt inte, är lite sugen på att dra och bada men är så sjukt seg och trött så vi får se vad vi hittar på.
Roxi and I ♥
Hittills till Classic car week i Rättvik 2014 ♥


Flisan

Sv. Ja eller hur ska du gå på deras konsert? :D


URL: http://fflisan.blogg.se
Flisan

Sv: japp det ska jag :D


URL: http://fflisan.blogg.se
Malin Johansson [PINKPIERCINGS.se]

svar: Jo min dag igår va helt okej, ser ut som att du hade en bra dag igår :)

Btw, vad heter du på instagram nu igen? Hittar dig inte ^^


URL: http://pinkpiercings.se/
Malin Johansson [PINKPIERCINGS.se]

svar: Yeeeees :)
Just det, har skickat en förfrågning där nu, det är jag som är @maaliinmaaria :)


URL: http://pinkpiercings.se/
Malin Johansson [PINKPIERCINGS.se]

svar: Ah jag såg det :)
Jag ska bara ta det lugnt idag, du då?


URL: http://pinkpiercings.se/
Fannie

Ja men ellerhur!! :)


URL: http://ffanniejonsson.blogg.se
Elin

allt bra?


URL: http://elinkristensson.blogg.se
Flisan

sv: ja det ska bli super kul :D


URL: http://fflisan.blogg.se
Ebba ♥

Fina bilder, ser riktigt roligt ut :)


URL: http://ebbsy.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: